1. Recent Posts
  2. Recent Comments
  3. Archives

Al nostre quart dia a Munic decidim sortir de la ciutat i fer una ruta amb cotxe per regió Bàvara. Ruta que vam fer amb el cotxe de lloguer que teníem, sinó hauria estat complicat arribar a tants llocs amb transport públic o ens hauria portat més temps.

Si només vols visitar el castell de Neuschweinstein, hi ha un tren de Munic a Fussen i allà agafes l’autobús que puja gairebé fins al castell i després et toca caminar.

En sortir de la ciutat, agafem l’autopista que us condueix cap a Garmish Partenkirchen, al final d’aquesta enllacem amb la carretera B2 i després ens desviem per B23 fins arribar a Ettal.

ETTAL PRIMERA PARADA DE LA RUTA PER BAVIERA

Ettal és una abadia benedictina del segle XIV, però quan va viure els seus millors moments va ser a principis del segle XVIII.

Aquí es va instal·lar l’escola de cavallers el 1709 i va iniciar una llarga tradició en educació, principalment per a la gent de la noblesa.

Realment impacta arribar al lloc, gairebé al mig del no-res apareix una Abadia immensa. Tot i haver preparat el recorregut abans i haver-nos informat, ens va sorprendre.

La comunitat benedictina encara acull uns 50 monjos que es sustenten amb la producció de cervesa i algun licor.

La veritat quan vam arribar, vam entrar i no sabíem si estava obert o no, ni una ànima al pati nevat i després d’algunes fotos vam anar cap a l’abadia.

Visitar el claustre val molt la pena, no hi ha turistes, no pagues i és realment bonic, una visita còmoda de fer.

Després si ja voleu veure la fàbrica de cervesa i licors, la visita és els dimarts i els divendres a les 10, aquí podeu punxar i veureu la web perquè hi ha l’opció de si aneu en una altre data demanar via mail concretar una visita.

Ober-ammergau

És el poble del costat d’Ettal, ens ve de pas i és bonic de veure, és el típic poble Bávar, amb les seves típiques construccions.

Aquí en aquest poble el que més ens va sorprendre és que tothom anava descabellat, amb els cabells llargs. Després ens ho van explicar.

Resulta que cada deu anys fan la representació de la Passió i per caracteritzar-se uns mesos abans, ningú no es talla els cabells.

Així que si la vostra intenció era posar una barberia aquí, sapigueu que cada deu anys tindreu una baixada important de clients.

LINDERHOF EL MILLOR DE LA RUTA PER BAVIERA

Després de diverses parades ràpides a fer fotos dels paisatges, arribem al nostre primer objectiu important Linderhof.

Linderhof és un dels 3 palaus del rei Louis II de Baviera, l’únic que està acabat. Això antigament era un vedat de caça, així ho va construir el seu pare, amb una petita casa reial.

En heretar-lo Luis II, va voler fer-ne un mini Versalles i va anar afegint ales a l’edifici. Aquí va viure els seus darrers 8 anys el rei Louis II, era el seu palau favorit.

És d’estil renaixentista i barroc. La visita costa 10€ però també hi ha opció de visitar només diverses parts. Aquí us deixo l’enllaç per als tiquets.

LA VISITA

EL PALAU

La visita al palau consta de diverses estades, sens dubte la més espectacular és l’habitació dels miralls, després tenim l’habitació dels tapissos, la sala del tron, el menjador i la seva habitació.

EL PARC Y LA COVA

El parc està dividit en 5 zones, sobretot destaca la cascada amb les escales de marbre i al final una estàtua de Neptú.

La cova és artificial, feta construir per Ludwing II. Dins la cova té un petit teatre, on feia actuar Wagner.

La cova en aquell moment va ser il·luminada per un tal Siemens, a part té un sistema per escalfar l´aigua.

Un cop surts de la cova tens diferents visites més al parc com la cabanya, inspirada en l’obra de la Valquíria, una casa marroquina que es va fer portar de l’exposició mundial de París i una ermita.

Un cop acabada la visita enfilem cap al gran destí del dia, continuem la nostra ruta per Baviera. Pel camí trobem alguns llacs gelats, tot i ser abril i tenir una temperatura de 20ºC.

NEUSCHWANSTEIN EL PUNT MÉS FAMÓS DE LA NOSTRA RUTA EN COTXE PER BAVIERA

Neuschwanstein, sens dubte és un castell de conte de Fades al mig del bosc. És un intent de fer realitat el món fantàstic de les òperes Wagnerianaes.

És el castell que va inspirar Walt Disney al conte de la bella dorment.

Aquí cal tenir en compte que és el monument més visitat d’Alemanya, és a dir que segons l’època en què es visiti pot arribar a estar molt ple.

Hi ha molts Nordamericans que venen per veure l’original del castell de Walt Disney, així i tot n’hi ha molts que creuen que els alemanys es van inspirar en Walt Disney.

Per arribar al lloc des del pàrquing, pugem amb un autobús i després toca caminar. Nosaltres vam anar a un pont penjant que hi ha entre dues muntanyes per tenir bones vistes per fer fotos del castell.

LA VISITA

Després la visita a l’interior del castell decep una mica, no sé si val la pena la llarga cua que hi ha i més venint de Linderhof que és realment bonic així i tot s´ha de visitar.

La bellesa de Neuschwanstein és a l’exterior, a sobre dins està prohibit fer fotos, o almenys quan nosaltres vam ser.

El castell també té unes precioses vistes del castell del davant Schwangau, que és on va néixer Ludwig II.

Louis II de Baviera era fill de Maximiliano II de Baviera i la princesa Maria de Prússia. El rei boig, com li deien, va ser declarat boig oficialment per el que no podia seguir al tro ​​i es va haver de nomenar un regent.

Sobre la seva bogeria hi ha moltes teories, però curiosament, qui el va declarar boig oficialment mai no el va examinar i tot es creu que va ser una intriga, ell, segons sembla, era només un excèntric, no un boig.

Ludwig i el seu professor Gudden van aparèixer ofegats al llac Stamberg, tot i ser un gran nedador i l’aigua no cobrir. Oficialment la seva mort va ser per suïcidi.

Després d’aquesta visita només ens queda tornar Munic i sopar a un Beer Garden, sens dubte una de les millors opcions per sopar a la capital Bávara per preu i quantitat.

Si voleu més informació sobre altres destinacions aquí us deixo un link

AJUDA PER EL TEU PROPER VIATGE
Vols barats a Nova York clicant la imatge de sota

Els millors hotels de Nova York clicant la imatge de sota

Tours guiats en Castellà per Nova York clicant la imatge de sota

AJUDA PER EL TEU PROPER VIATGE
Recorda viatjar amb assegurança de viatges, si cliques la imatge de sota tindràs un 5% de descompte

By xxavigr

Travel planner y Blogger des de 2005, viatger incansable decidit a no quedar-se en un destí definitiu per el moment i que en aquesta nova etapa de la meva vida estic disposat a veure tot allò que em falta o fins em donin les forces.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.